måndag 19 december 2011

Vad kan jag göra annorlunda?


Under det här relativt korta, men väldigt intensiva projektet har jag varit nöjd med hur mycket jag faktiskt har jobbat... ändå blev det endast 30 minuter i sängen inatt och kanske lika mycket sömn på bussen på vägen till skolan.

Jag var framme  7:30 och ville knappt lämna datorn för att gå på toa för att inte missa några minuter under dagen. En lunch hade jag dock velat ta, men denna veckan serverar inte skolcafeterian lunch... typiskt! 

Jag hade verkligen behövt varm mat, men hade inte tid för att gå iväg och köpa lunch så jag var tvungen att nöja mig med en smörgås... detta gjorde att jag mådde sämre och sämre under eftermiddagen eftersom min energinivå drastiskt sjönk.

Runt 14:30 var jag nära att ge upp. Jag visste att jag var tvungen att göra en interiör bild, men min hjärna funkade inte och jag kunde inte komma på hur och med vad jag skulle börja. Ögonen fylldes av tårar och hade det inte varit för att flera kurskamrater satt och jobbade i närheten, hade jag nog börjat gråta...

En av tjejerna måste ha sett att det inte gick något vidare för mig för hon kom med lite tips på hur jag skulle börja och det var precis det som behövdes för att jag skulle göra klar bilden. Därför kan det vara nyttigt att sitta i skolan ibland. Ofta räcker det med några ord så är man på spåret igen.

Prick kl 18 hängde min presentation på väggen och jag gick till kvällsföreläsningen som vår lärare hade planerat in med en av morgondagens gästkritiker som jobbar i både Spanien och England. En föreläsning var faktiskt det sista jag behövde idag men vad ska man göra? Jo, man var tvungen att avboka träningspassen... vilket jag i och för sig ändå hade gjort så trött som jag kände mig.

Efter en timme i föreläsningssalen då jag hade varit på väg att somna flera gånger gav jag upp och åkte hem frusen och med ont i ryggen.

Vad det gäller ryggen känns det bra att veta att jag har en massage bokad i Ungern. Att jag känner mig frusen beror på tröttheten så jag tänker bädda ner mig i sängen så fort som möjligt!

Till Er som har tröttnat på mina inlägg om skolan och vill hellre läsa träningsrapporter, kan jag säga att efter onsdag har jag jullov så det blir inte några inlägg om studierna på ett tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar