söndag 4 december 2011

Söndagsträning – del2


Jag fortsatte söndagen med Zumba på Sydpoolen. I början lyckades jag tyvärr knappt få upp pulsen med det blev lite mer fart så småningom. Det kom också låtar som jag kände igen från Latinon och bara tanken på Latino gjorde att jag tog i lite mer.

Det kom också lite mer hopp men stegkombinationerna var väldigt enkla och armarna använde man inte särskilt mycket. Det passar kanske dem som vill testa Zumba för första gången bäst eller dem som inte vill/kan hoppa eller vill bara ta det lite lugnare.

Eftersom jag hade de här känslorna/tankarna blev jag riktigt förvånad när klockan sa till mig efter passet att jag hade förbränt 537 kcal. Visserligen hade pulsen varit uppe runt 150-160 ibland men det som sagt hade känts mer som lågintensiv träning (snittpuls 134) så kaloriförbrukningen är jag riktigt nöjd med. Som jag skrev igår så är ju lågintensiv träning bra om man försöker tappa några kilon, så jag tror att det här passet var ändå nyttigt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar