onsdag 14 december 2011

Solig lunchpromenad



Nja, så här såg det inte riktigt ut. Det var egentligen följande bild jag hade framför mig när jag tittade ner på mina fötter:


Som ni ser, valde jag löparskorna och det kändes som ett bra beslut ända fram till en minut in i promenaden då jag inte såg en vattenpöl under en massa löv och skorna fylldes med vatten. Efter det var jag extra noga med var jag gick för det var ingen skön känsla. Men efter ungefär två minuter kände jag faktiskt att mina fötter var torra igen... vet inte vad jag kan tacka för det... kanske min Outdoor strumpor:

Outdoor från Gococo

Hur som helst, så var promenaden riktigt skön, temperaturen var kring 5 grader, solen sken och jag kände kroppen fyllas med energi. 


När jag hade gått i nästan 54 minuter bestämde dock GPS:en sig för att sluta fungera, vilket troligen berodde på att batteriet blev urladdat. Fram till dess hade jag gåt 5,15 km med en snitthastighet på 5,7 km/h och 8,5 km/h som snabbast. 

När GPS:en inte ville samarbeta längre startade jag om klockan och de sista 12-13 minuterna höll jag endast koll på pulsen. Hemma kollade jag på nätet hur lång den sista delen av rundan kan ha varit och den visade sig vara ca 1,5 km. Så totalt gick jag 6,6 km på 66 minuter. Kaloriförbrukningen landade på sammanlagt 546 kcal.

På promenaden såg jag faktiskt också några saker som gav mig lite inspiration till mitt projekt, så med dessa referenser i huvudet kommer jag att fortsätta skolarbetet efter ett varmt bad (lunch har jag självklart redan ätit).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar