lördag 3 december 2011

Motion är bäst mot träningsvärk


Sedan BodyPumpen i onsdags har jag haft träningsvärk nästan överallt. Igår kändes det fortfarande på de flesta ställen, men tack vare gårdagens kvällsaktivitet har smärtan försvunnit från den nedre delen av kroppen i alla fall. I bålen märker jag inte heller av träningsvärken vilket antagligen beror på att de musklerna används hela tiden.

Så är inte fallet med armarna. Axlarna känns fortfarande, men det som är värst är tricepsen. Där har jag fortfarande ont hur liten rörelse jag än gör med armarna. Det tyder kanske på att vi inte använder våra armmuskler särskilt mycket i vardagen. Därför kan det vara bra att fokusera något extra på armarna när man styrketränar.

I helgen kommer jag dock inte att göra det. Idag väntar promenad/jogging i två omgångar och imorgon har jag tänkt att gå på HathaYoga och prova Zumba med en (för mig) ny instruktör på Sydpoolen. Samtidigt skulle jag vilja spackla väggarna i hallen den här helgen för att vi ska kunna tapetsera och lägga golv innan jul så vi får se hur det blir med morgondagens träning. Att spackla och slipa väggarna kan i och för sig vara riktigt bra träning för armarna. Det skulle kanske kunna hjälpa mig att bli av med träningsvärken också...hmm. Värt att fundera på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar