lördag 10 december 2011

Cirkel i nya träningskläder


Det är inte bara bra för kroppen att träna tidigt på morgonen, det funkar lika bra för själen när man ser solen speglas i vattnet på vägen till träningen:



Att sedan ge kroppen en timmes träning är underbart. Vi gick igenom de stora muskelgrupperna: låren, rumpan, magen, bröstet, ryggen, axlarna, triceps och biceps. Jag började med sidoplankan med en vikt på 1 kg i handen, lyfte upp armen och roterade kroppen så att vikten hamnade under magen. Det gjorde jag i 45 sekunder innan jag bytte till andra sidan.

Därefter kom benböj med vikt på axeln i 2x45 sekunder. Nästa station var flyes som följdes av jämfota hopp i sidled. Därpå körde jag marklyft där jag var tvungen att lägga på extra 3 kg på stången för att det skulle kännas på baksidan. Sedan var det dags för pullovers med 10 kg för triceps och springa på låda för konditionen. Allt detta i 2x45 sekunder med 15 sekunders vila. Den näst sista stationen var bicepscurl och den sista overheadpress. Självklart körde vi 2x45 där också.

Andra varvet bestod av följande övningar i 2x45 sekunder:
  • Crunches
  • Utfall (45 sekunder på varje ben med stång – med en hel del vikt – på axeln)
  • Bänkpress
  • Hopp
  • Trippelrodd
  • Dips
  • Hopp på låda med djup benböj
  • Arnoldcurl
  • Rotatorcuff
Pulsen var i snitt 148, medan den hoppade upp på 223 under sidoplankan. Kaloriförbrukningen landade på 675 kcal. Under hela passet kände jag mig torr om fötterna där mina nya lila Gococo-strumpor satt riktigt bra. 


Jag testade även T-shirten som har jättefin passform (tyvärr ingen bild på den) som fick mig att känna mig smalare i överkroppen. Kul med lite nya kläder när man tränar, jag tror nästan att man ger lite extra när man känner sig fin ;o).

Just det, jag provade också mössan på vägen till träningen och sedan hem och jag måste säga att den sitter väldigt bra. Den täckte öronen hela tiden och kändes skön mot huvudet. Den blir säkert min nya träningskompis när jag är ute med stavarna under den kalla delen av året. Jag kommer inte bara att känna mig varm men lär även synas till och med när det är riktigt mörkt, inte bara pga själva färgen utan även för att den har reflexer.

2 kommentarer:

  1. Visst är det kul att träna i nya kläder? =)

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt! Skulle vilja ha något nytt till varje pass ;o)

    SvaraRadera