söndag 11 december 2011

Snoozade för många gånger


för att hinna gå i en hel timme innan jag skulle vara på Sydpoolen. Därför blev promenaden lite kortare än planerad. Jag gick i 48 minuter med en snitthastighet på 6,3 km/h. Farten kan kännas lite låg, men på flera ställen låg det is vilket gjorde att jag var tvungen att vara extra noga med var jag satte ner fötterna och stavarna. Jag borde kanske skaffa mig halksäkra skor... har ni några att rekommendera? Maxfarten var 8,2 km/h och jag hann gå 5,06 km innan jag var framme vid Actic:

Visst är mössan fin?

Jag tycker att det är riktigt svårt att veta hur man ska klä sig under vinterhalvåret, men jag försökte tänka så att det ska kännas lite för kallt precis i början för att det ska kännas bra under passet. Jag lyckades faktiskt klä mig rätt den här gången.

På fötterna hade jag mina nya Outdoor strumpor och tack vare dem frös jag aldrig om fötterna. Sedan är det så att jag hade min Gococo T-shirt även idag vilket möjliggjordes av att Gococo:s produkter torkar riktigt snabbt. Jag tvättade T-shirten igår kväll och i morse var den helt torr och höll mig också torr under promenaden. Den transporterar verkligen bort fukt vilket gjorde att jag inte frös pga att jag svettades. Plaggen utanför T-shirten blev såklart blöta eftersom det var dit fukten transporterades.

Pulsen var i snitt 131 men när jag gick upp på bron över kanalen fick jag upp den till 161, vilket är godkänt. Kaloriförbrukningen landade på 427 kcal.

Efter promenaden ställde jag in stavarna i skåpet i omklädningsrummet på Sydpoolen, bytte om till träningskläder jag hade med mig i ryggsäcken, fyllde på min vattenflaska och gick upp till gruppträningslokalen.

Den här gången var jag tvungen att använda Actic:s yogamatta eftersom jag inte hade möjlighet att ta med min egna och även om deras funkade lika bra, saknade jag faktiskt min fina turkosa... Trots detta var yogan väldigt skön och avslappnande samtidigt som vi jobbade igenom hela kroppen. Mot slutet började jag dock känna hunger. Jag begick tyvärr misstaget att inte ta med mig något mellanmål som jag hade kunnat ta mellan passen. Till nästa gång måste jag verkligen påminna mig om detta.

Nu väntar dusch och lunch och en lugn eftermiddag innan det blir dags för lite promenad/jogging, fast den här gången inomhus och utan stavar.

Ha en härlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Mössan är jättefin! Är så sugen på en svart!

    SvaraRadera
  2. De lottade ut en svart den 1 december så vill du ha just svart måste du nog beställa en, men funkar det med grön, kan du vara med i tävlingen om en vecka eller om du kan tänka dig denna härliga färg som jag har, kan du vinna en sådan den 22 december.
    Riktigt skön mössa, måste jag säga, den sitter så bra!!!

    SvaraRadera