fredag 2 december 2011

Det enda jag behöver just nu är sömn


Som Ni kanske redan vet började jag jobba 7:30 igår morse efter att klockan hade ringt kl 6. Jag satt framför datorn hela dagen förutom när jag var på Box. Sedan fortsatte jag rita och det gjorde jag fram till kl 4:45 imorse då jag gick till bussen som tog mig till tågstationen.

På tåget skrev jag klart en text som man kan kalla för projektbeskrivning och blev klar precis när tåget rullade in på Centralstationen. Efter några stationer med tunnelbanan satte jag mig i datasalen där jag gjorde klart de sista sakerna som jag hade på inlämningslistan, satte ihop presentationen och skrev ut den.

Prick kl 9 blev utskrifterna klara och jag var glad för att ha hunnit i tid, men också väldigt trött. Vi skulle ha presentationer hela dagen och jag måste erkänna att jag höll på att somna flera gånger under förmiddagen. Efter lunch var det min tur att presentera och få kritik och det kändes skönt att få det gjort.

Jag borde ha suttit kvar till kl 17 och lyssnat på de andra men jag åkte tidigare för att hinna hem och vila en kort stund innan jag skulle iväg och blåsa lite i visselpipan. Strax efter kl 16 efter 34 vakna timmar lade jag mig i sängen och somnade på två sekunder. 

Det gjorde nästan ont i öronen när klockan signalerade en timme senare men det var bara att ta sig upp och åka iväg. Kl 19.45 var jag klar med dagens sista uppgift som då innebar också att jag hade rört på mig lite. I nästan en timme faktiskt. Det blev gång och lite jogging med några ruscher som resulterade i  476 förbrända kalorier.

Nu väntar ett varmt bad innan jag lägger mig och låter kroppen återhämta sig efter denna intensiva vecka.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar