måndag 5 december 2011

Det var länge sedan jag skrattade så här mycket


Spontant bestämde vi oss i eftermiddags för att boka en badmintonbana till ikväll. Vi hade tur som kunde spela eftersom de hade endast en bana ledig i en enda timme hela kvällen.

Jag är riktigt glad för att maken min och jag kunde boka en bana för det var verkligen jättekul. Det var länge sedan vi spelade och när vi spelar efter ett längre uppehåll kan det gå dåligt för mig och tappar humöret lätt. Idag var jag dock glad hela tiden och kunde skratta åt det mesta; även när jag missade en boll som jag kanske borde ha kunnat ta lyckades jag hålla fokuset och humöret uppe och fortsatte spela. 

Spelet gick faktiskt väldigt bra för oss båda ikväll, vi hade några riktigt långa och svåra bollar som var otroligt roliga. Jag tror inte att vi någonsin har haft så här bra spel. Det var en väldigt lyckad timme på badmintonbanan. Inte minst vad det gäller kaloriförbrukningen: 668 kcal förbrände jag. Snittpulsen var 147 slag i minuten och mot slutet av en lång boll (som jag vann för övrigt ;o) )var pulsen uppe i 177 slag/minut som också blev kvällens maxpuls.

Till imorgon hoppas jag (precis som varje tisdag) att föreläsningen slutar i tid i skolan så att jag kan hinna hem till Step och Latino. Tyvärr hag jag inte lyckats med det på två veckor, men kanske denna vecka går det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar