måndag 9 januari 2012

Andra veckan


med GI börjar idag och följande kan jag säga efter första veckan:
  • det blev ganska mycket matlagning, men inga svåra rätter egentligen
  • vi testade nya maträtter och de flesta kan vi tänka oss att äta i fortsättningen också... kul med lite nytt!
  • vi åt fisk tre gånger... det är positivt för annars äter vi fisk väldigt sällan
  • jag gick ner 0,7 kg... äntligen lite minus på vågen!
Denna måndag började jag med en frukost som bestod av stekt bacon och två stekta ägg, samt stekt svamp och lite crème fraiche, samt en kopp te.

Nu ska jag sätta ihop veckans matsedel och en inköpslista. Efter det får jag fortsätta med skolarbetet. Av de tre uppgifter som ska vara klara i veckan, lyckades jag göra klar en igår, så nu har jag två kvar och de är tyvärr inte särskilt roliga... men måste göras.

Det vore skönt att även kunna lägga resten av golvet i hallen. Vi har lite mindre än hälften av rummet kvar att göra så det borde gå. Samtidigt vill jag att tiden också ska räcka till för att gå på en yogaklass ikväll.

Men nu måste jag börja med matsedeln...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar