måndag 9 januari 2012

Vårschema


På minus-sidan:
  • Vår Step-instruktör har slutat så Step finns inte med på vårens schema.
På plus-sidan:
  • Nästa vecka startar ett nytt pass: BodyCombat och det ser jag verkligen fram emot.
  • Från och med vecka 5 har vi ytterligare en ny klass: Sh´bam,  och den vill jag också testa.
Jag har nu gjort en lista med alla klasser som jag gärna vill delta i. Tyvärr är det så att flera gånger krockar de så det kan bli så att jag måste göra en vecka ”A” och en vecka ”B”... till och med ”C” kanske.

Måndag:
  • 18:15-19:30 – PowerYoga
  • 19:30-20:30 – Cirkel
  • 19:30-20:30 – BodyCombat
  • 19:30-20:30 – Yogalates
Här är det tre pass som börjar samtidigt och det är tråkigt. Jag kan ju kombinera PowerYoga med något av de senare passen men kan inte gå på yoga efter en tuffare klass.

Tisdag:
  • 18:15-19:15 – BodyPump
  • 19:15-20:15 – Z! Latino Jam (Latino)
Latinon börjar än kvart senare än i höstas vilket gör att jag har större chans att hinna hem även om jag inte slutar i skolan kl 17 som jag borde. Det är positivt. Dessutom kan jag köra ett styrkepass innan om jag har en kortare dag i skolan. Styrka + Kondition är en kombination jag gillar ;o).

Onsdag:
  • 18:00-19:00 – Yoga
  • 18:30-19:30 – BodyCombat
  • 19:15-20:15 – Mindfulness
På onsdagar kommer jag att behöva bestämma mig om jag vill ha en lugn kväll eller ett tuffare pass eftersom passen överlappar varandra.

Torsdag:
  • 17:30-18:30 – Sh´bam
  • 18:30-19:30 – Cirkel
  • 19:00-20:00 – KundaliniYoga
Dans-klassen kan kombineras med yogan om jag orkar vänta i en halvtimme mellan klasserna. Annars kan jag kombinera dans med Cirkel. Synd att inte kunna köra yoga efter cirkel... vill jag för mycket här, eller? ;o)

Fredag
  • 17:30-18:30 – Z! Latin Jam
Om jag bara hinner hem från skolan, får helgen en perfekt start.

Lördag
  • 9:30-10:30 – KundaliniYoga
  • 10:00-11:00 – Cirkel
  • 11:00-12:00 – Sh´bam
Återigen överlappningsproblem.Om jag vill köra två pass kan jag ju köra Cirkel och Sh´bam eller yoga och dans men i det andra fallet måste jag ju vänta i en halvtimme mellan passen.

Söndag
  • 9:30-10:45 – HathaYoga
Om jag orkar gå upp tidigt och kan ta en morgonpromenad och efter det gå på denna yogaklass kan mina söndagar att börja riktigt bra!

Jag börjar tro att jag har för höga krav på att kunna kombinera olika pass. Det är kanske bara bra att jag ibland måste bestämma mig för ett pass. En sak gillar jag: det finns flera dagar då man kan köra BodyCombat och Cirkel så jag kan välja hur jag vill sätta ihop mitt träningsschema de olika veckorna. Det som jag är minst nöjd med är att jag sällan kan gå på yoga efter att ha varit på ett annat pass.

1 kommentar: