måndag 2 januari 2012

Fyller på med omega-3 efter yogaklassen


som var riktigt bra. I början av passet vid den första avslappningen var det rätt kallt i salen och vi behövde ha filt på oss för att inte frysa, men vi fick snabbt upp värmen med hjälp av solhälsningar. Jag räknade inte hur många solhälsningar jag hann med under passet, men rätt så många. Jag fick upp pulsen ordentligt och armmusklerna kändes trötta efter ett tag.

I varje solhälsning ”A” gör man en ”armhävning” när man går ner från plankan till kobran och i varje solhälsning ”B” har man tre ”armhävningar” att se fram emot... det lär kännas i armarna imorgon, och jag skulle inte bli förvånad om jag hade träningsvärk i ryggen också. Under vissa övningar (framför allt trianglarna) kändes det verkligen att ryggmuskulaturen tvingades arbeta. Härligt med ett svettigt och jobbigt PowerYoga-pass!

Efter de fantastiska 75 minuterna på yogamattan väntade en lite lyxigare middag: stekt lax med sallad och hollandaisesås på att bli tillagad. Det gick, som tur var, fort och resultatet ser Ni här:


Jag är ingen expert på lax, men jag tyckte den blev god och att min man också berömde den gjorde mig glad!

Nu visas en av mina favoritfilmer Love Actually på TV3, och jag lär titta på den (även fast vi har den hemma också) innan jag lägger mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar