onsdag 4 januari 2012

Vad gör man när man är förkyld?


Försöker ta det lugnt. Som tur är har jag fortfarande jullov så jag tror och hoppas att jag hinner bli frisk till skolstarten. Sedan frukosten har jag tillbringat några timmar i sängen, bestämt mig för att avboka kvällens yoga och läst denna bok:

Bilden har lånats härifrån.
Jag har också druckit mycket i form av te och vatten, samt ätit ett riktigt gott äpple. Under de här första veckorna när jag försöker få igång fettförbränningen genom att minska kolhydratintaget, måste jag även minska antalet frukt jag äter då de innehåller en del kolhydrater. Idag stod det dock en frukt som mellanmål i menyförslaget, så jag passade på att njuta av ett Jona Gold som ju är rik på vitaminer och antioxidanter som jag kan behöva nu när jag är förkyld:

Snart väntar lunch som idag kommer att bestå av följande nyttigheter: Kallrökt lax på bädd av spenat, en tomat, en bit ost samt penat & créme fraiche.

1 kommentar: