onsdag 18 januari 2012

Att varva ner


är inte lätt. Inatt lyckades jag inte somna förrän vid 2-tiden och inte ens då kunde jag sova länge för jag hade lovat min man att jag skulle väcka honom 5:45 så att han inte försov sig. Så när hans väckarklocka ringde såg jag till att han klev ur sängen.

En halvtimme senare sov jag igen, men min väckarklocka började ringa snart (7:30) och då kändes det inte riktigt som om jag sovit under natten. Jag var grymt trött när jag begav mig till Stockholm och Historiska Museet där vi hade guidad visning under förmiddagen. På lunchen hade jag ett kort möte med min grupp.


Jag åt en lasagne med lite sallad samtidigt som vi kom överens om hur vi ska dela upp arbetet av att analysera vår valda färg.

Mätta och belåtna började jag och en kompis som också är i samma grupp gå runt i stan och leta efter färgen med hjälp av våra ögon och en färgläsare. Några tittade lite konstigt på oss när vi kollade skyltar, bilar, broschyrer, väggar, staket och liknande men det var trevligt att ta en promenad och prata lite samtidigt som vi jobbade med skoluppgiften.

På vägen till tåget var jag fortfarande inställd på att köra Combat ikväll, men sedan kom jag att tänka på hur svårt jag brukar ha för att varva ner efter den typ av klass... adrenalinet pumpar i kroppen timmar efter passet är slut och jag kan inte slappna av. 

Jag måste verkligen sova ikväll, så istället för att skuggboxas tänker jag ta det lugnt här hemma: göra lite research för det fortsatta skolarbetet, förbereda för det viktiga mötet som jag nämnt förut och som nu är bokat till fredagseftermiddag, titta på tv, kanske läsa lite, äta middag, dricka en kopp te och ta ett varmt bad.

Vad gör Ni ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar