tisdag 24 januari 2012

Lång dag = trött tjej

Jag klev ut genom lägenhetsdörren kl 7:35 ungefär, åkte till skolan, lyssnade på två föreläsningar på förmiddagen, åt lunch med min grupp och ägnade eftermiddagen åt grupparbetet.

Kl 16:25 klev jag på tunnelbanan och en timme senare var jag faktiskt framme på Sydpoolen. Jag hann till Latinon med andra ord ;o). Jag blev riktigt glad över det. Tyvärr tog det lite längre tid att få upp pulsen idag och passet blev också några minuter kortare (51 minuter istället för 55) eftersom vi diskuterade lite varför schemat ser ut som det gör. Ändå lyckades jag förbränna 523 kcal eftersom pulsen så småningom blev så hög som 179 slag/minuten. Snittpulsen landade på 141 slag/minuten och jag tyckte att det var kul att dansa.

Efter dansklassen var det dags att plocka fram stepbrädan, viktstången, viktplattor och en matta. Det skulle alltså bli ett extra pass idag i form av BodyPump. Det var ett tufft och roligt pass med en duktig instruktör. Han var väldigt tydlig med instruktionerna och lät oss inte ge upp. Det lär kännas imorgon.

Det här passet blev faktiskt lite längre än vanligt, nämligen 59 minuter och musklerna fick verkligen jobba under alla dessa minuter. Maxpulsen var 196 slag/minuten... undrar om det beror på alla benböj/utfall eller plankan och sidoplankan på slutet. Jag lär inte få veta det, men snittpulsen och kaloriförbrukningen har jag koll på: 125 var pulsen i snitt och 447 kalorier lyckades jag bli av med.

Totalt förbrände jag alltså 970 kcal och efteråt kändes det skönt att duscha och värma kroppen i bastun en kort stund. Jag stretchade också lite extra i värmen och hoppas att musklerna kommer att tacka mig för det genom att inte göra alldeles för mycket ont imorgon.

Jag känner mig riktigt trött nu och det känns som att jag kommer att kunna somna inom en halv timme. Jag måste bara plocka ut träningskläderna och handdukarna ur ryggsäcken, ta ut linserna och ställa klockan. Sängen verkar väldigt inbjudande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar