torsdag 26 januari 2012

Från senig köttbit till giraffnacke

Jag hälsade på Mia idag på eftermiddagen och fick en skön (och på vissa ställen smärtsam ;o) ) massage. När hon började på min rygg var musklerna så sega som en senig köttbit, men hon gav aldrig upp, bara fortsatte massera, tryckte på mina triggerpunkter som sakta men säkert var tvungna att ge med sig. Efter ett tag kändes det som att axlarna hamnade i midjehöjd... fast egentligen hade de bara kommit tillbaka på rätt plats, dvs de nuddade inte öronen längre.

Efter ytterligare många "aj, oj, Herregud,oooh...", så kändes det nästan som att nacken har blivit lika lång som giraffens:

Tack för att jag fick låna bilden!
Så vill jag känna mer ofta för när mina axlar inte är vid öronen känns det som att jag är mer avslappnad. Nu ska jag fortsätta ta det lugnt och ikväll hoppas jag kunna somna tidigt och sova gott för jag sov dåligt inatt och har varit väldigt trött hela dagen.

Imorgon väntar en presentation och efter den kommer jag att kunna säga att jag har klarat av terminens första kurs. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar