torsdag 12 januari 2012

Borde ha väntat med att motionera?


Igår satt jag med skolarbetet vilket gjorde att jag just satt nästan hela tiden vilket inte är bra för min kropp. Bl.a. därför ville jag röra på mig och det gjorde jag två gånger. Båda gångerna blev det promenad/jogging inomhus (snart måste jag ta en sväng med stavarna utomhus också) i 90 minuter.

Första varvet hade jag en maxpuls på 173 och i snitt slog hjärtat 141 gånger i minuten vilket resulterade i 936 förbrända kalorier. Under den senare rundan tog jag det lite lugnare eftersom huvudet inte kändes helt hundra: maxpuls 165, snittpuls 132. Ändå blev kaloriförbrukningen bara 100 kcal mindre, dvs 836 kalorier.

Positivt var alltså att jag rörde på mig och gjorde mig av med många kalorier, men huvudvärken smög sakta men säkert på under den andra rundan och hade jag inte slutat efter 90 minuter hade jag nog mått ännu sämre. Det krävdes ändå flera huvudvärkstabletter för att jag skulle kunna somna, men det gjorde jag till slut och sov faktiskt ganska bra.

Idag fortsätter jag med skoluppgiften. Den måste lämnas in imorgon. På kvällen hade jag tänkt att gå på Cirkel, men jag känner mig snuvig igen och jag vet inte om det är en bra idé att köra hård fys. Eller vad säger Ni? Jag kan fortfarande ändra bokningen och välja en yogaklass istället. Vore det en bättre idé, tror Ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar