måndag 30 januari 2012

Reflektion

Som jag skrev i det förra inlägget blev det tyvärr inte många träningstillfällen förra veckan. Jag motionerade i inte mer än 10839 sekunder dvs 3 timmar och 39 sekunder om jag lyckades få ihop matten nu när jag har huvudvärk :o(.

Fysisk träning – 3 pass:
  • Latino
  • BodyPump
  • Promenad/jogging
Mindre fysiskt krävande/mental träning – 0 pass

Vilodagar:
  • Måndag
  • Onsdag
  • Torsdag
  • Lördag
  • Söndag
Kaloriförbrukning genom motion:
  • 1506 kcal
Jag önskar att jag hade kunnat träna mer och att det hade blivit några yogaklasser som jag hade tänkt mig. Men jag både dansade, körde styrka och kondition och det är ändå helt okej. Och, ja, som ni har märkt så räknar jag promenader som träning eftersom jag rör på mig just för att röra på mig. Min vän, Suzan gör t.ex. inte det för att hon anser att det är vardagsmotion. Hon undrar på sin blogg hur andra tänker...

När jag skriver promenad handlar det naturligtvis inte om promenaden som jag tar från skolan till tåget istället för att åka tunnelbana. Jag räknar inte promenaden till gymmet eller därifrån hem eller när jag väljer att gå i trappan/rulltrappan istället för att bara stå på rulltrappan eller ta hissen. När jag hade det nära till jobbet förra året och promenerade/cyklade dit och hem räknade jag inte det som träning heller. Dessa motionstillfällen hör till kategorin vardagsmotion tycker jag.

Men när jag byter om till träningskläder och målet med promenaden är att träna hjärtat, använda benmusklerna (och armarna när jag tar stavarna med mig) och svettas lite extra, då tycker jag att den kan kallas för träning även om den kanske inte alltid är högintensiv. Promenaderna som hamnar under rubriken fysisk träning här på bloggen innebär alltså att jag hade planerat in dem som motion med syftet att träna kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar