tisdag 24 januari 2012

Sitter i skolan

Träningskläderna är med så att jag kan åka direkt till träningen efter skolan. Förmiddagen tillbringades i föreläsningssalen där det såg ut så här 4 minuter innan föreläsningen skulle börja:


Inte bra alls. Jag kan inte förstår hur folk tänker när de kommer till föreläsningssalen 15-20, ibland till och med 60 minuter för sent när kollektivtrafiken faktiskt rullar på bra... Jag var där i tid i alla fall trots att jag skulle köpa 90-dagars SL-kort i morse. Mitt gamla kort ser Ni här:


Det har inte bara varit tomt utan även börjat bli ganska slitet. Plasten har börjat lossna på kanterna så jag bestämde mig för att köpa nytt. Och jag valde att "designa" ett eget på sl.se. Här ser Ni resultatet:


Det kostade 100 kr inkl. porto jämfört med ett vanligt kort i blått, gult, rött eller lila som man kan köpa för 20 kr annars. Jag tyckte i alla fall att det var värt pengarna att ha en bild som jag gillar på mitt kort som jag använder nästan varje dag...

1 kommentar: