söndag 8 januari 2012

Frustrerad och omotiverad


Så har jag känt mig de senaste dagarna. I torsdags var jag glad för att jag fick fina paket och trodde att jag var på bättringsvägen, men i fredags orkade jag inte göra något. Jag fick ont i halsen och eftersom min man hade också blivit förkyld så hade varken jag eller han energi att använda till annat än att vila, äta och diska efter maten (ställa in allt i diskmaskinen för att vara helt ärlig). Det var väldigt FRUSTRERANDE eftersom vi började renovera klart hallen i början av veckan men nu kommer vi inte att hinna bli klara som vi hade tänkt :o(.

Igår tvingades jag i alla fall ut ur lägenheten eftersom jag var tvungen att springa runt med en visselpipa men pulsen bekräftade tyvärr att jag fortfarande inte är frisk. Första motionstillfället varade i 54 minuter med en maxpuls på 169 och en snitt puls på 142 trots att jag försökte göra mitt jobb så lite ansträngande som möjligt. Kaloriförbrukningen blev hög (568 kcal) och jag svettades ordentligt.

Andra ”varvet” var bara 50 minuter lång som tur var för jag kände mig väldigt varm redan innan. Pulsen lyckades jag hålla lite lägre men trots det var den fortfarande 160 som max och 132 i snitt (454 kcal förbrändes).

På eftermiddagen tittade jag på en rolig innebandymatch där min man spelade mot sin bror. Hela min mans familj satt på läktaren och det var roligt att alla samlades i Frejahallen i Gnesta för att se bröderna spela. Jag antar att för de flesta var det svårt att välja vilket lag de skulle heja på, men jag behövde inte oroa mig för det för jag satt i sekretariatet och skrev matchprotokoll så jag fick inte hålla på något lag – högt. Fast innerst inne höll jag naturligtvis tummarna för min man. ;o)

Efter matchen åt vi grekiskt och det var riktigt gott. Jag valde kycklingfilé med bulgur (bulgur är faktiskt okej, har GI-värde 46 = bra, långsamma kolhydrater), tzatziki, grönsaksspett och sallad.

I rubriken står också ordet OMOTIVERAD. Det beskriver hur jag känner inför skolstarten. Jag skrev i början av veckan att jag har en del uppgifter att göra klart till på tisdag. Hur har det gått med det, tror Ni? Inte alls... jag hade inte gjort något fram till i morse då jag vaknade 6:20 (utan väckarklocka så klart...) och bestämde mig för att börja med den kanske mest intressanta av uppgifterna och göra klart den idag. Det är en Pecha Kucha-presentation (20 slides av 20 sekunder) som ska berätta om några samtida arkitekturprojekt. 

Eftersom vi i klassen kommer från väldigt många olika länder så kommer vi att se väldigt många olika projekt som kan vara spännande. Erasmus-studenter väljer alltså projekt från sina hemländer. Vi ”svenskar” som faktiskt också har våra rötter (de flesta av oss) i andra länder fick välja varifrån vi vill hämta projekten. Jag valde Ungern och hittills har det varit en intressant research där jag har fått läsa om många nya projekt som jag inte visste något om...

Ändå måste jag säga att jag inte ser fram emot tisdagen alls. Jag är inte sugen på att gå i skolan men jag har bestämt mig för att läsa klart de här sista två åren så att jag är färdigutbildad arkitekt sommaren 2013 och jag vill hålla mig till planen. Därför hoppas jag verkligen att vårens projekt blir spännande och givande... inte som det sista projektet i höstas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar