lördag 21 januari 2012

Lördagsmotion

I början av veckan hade jag tänkt köra cirkel på lördagsmorgon, men igår kväll tog det emot att ställa väckarklockan, så jag bestämde mig för att låta kroppen vakna själv. Skulle jag vakna i tid så att jag hann träna då hade jag tänkt att göra det, annars fick det bli en sovmorgon.

Det slutade med att det inte blev någon träning i morse. När jag öppnade ögonen visade kl 10.02 vilket innebar att de precis hade börjat värma upp... istället vilade jag hela förmiddagen och det var skönt att inte behöva stressa med frukosten och springa iväg till bussen/träningen som det annars brukar vara på morgnarna.

Jag rörde ändå på mig två gånger idag. Promenad/jogging blev det som oftast på helgerna. Första rundan varade i ungefär 68 minuter med en maxpuls på 151 och en snittpuls på 120. Kaloriförbrukningen landade på 458 kalorier.

Vid andra motionstillfället tvingades jag jobba hårdare så maxpulsen var så hög som 194, medan 138 visades som siffra för snittpulsen av pulsklockan. I och med att jag rörde på mig i 80 minuter med en högre snittpuls förbrände jag också fler kalorier än vid första tillfället, nämligen 792 kcal.

Imorgon kommer jag att ha en vilodag och jag har planerat ett biobesök och en lyxig middag i väldigt trevligt sällskap. Ser fram emot eftermiddagen/kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar