tisdag 10 januari 2012

Vårterminen har börjat

Det var en väldigt kall (ingen värme i salen vi satt i, så jag var tvungen att sitta med jackan på efter ett tag) och intressant förmiddag med inspirerande presentationer från de olika ländernas arkitektur: förutom Ungern som jag pratade om såg vi projekt från Japan, Mexico, Iran, Norge, Estland och självklart Sverige. Tyvärr var några elever fortfarande i sina hemländer så vi kunde inte höra om deras samtida arkitektur. Kanske en annan gång.

På eftermidagen skulle vi ha haft en föreläsning men den flyttades till fredag förmiddag så fram till dess har vi ”bara” en massa litteratur att läsa. Jag bestämde mig för att inte göra det i skolan, utan tog en liten omväg på vägen hem och åt en fantasiskt god lunch på Sushikungen.

Efter misosoppan blev det följande rätter:

Laxtemaki
Stor sushimix - 12 bitar
Skönt att äntligen kunna ta fina mobilbilder som verkligen visar hur fantastiskt vackert maten är upplagd... synd bara att man inte kan känna smaken genom bilderna ;o).

Efter smakupplevelsen åkte jag hem och kände mig rätt trött och var tyvärr tvungen att ta en tupplur. Jag tror att jag har påverkats av kylan på förmiddagen eftersom jag fortfarande inte är helt frisk efter förkylningen... därför väljer jag också att vänta med träningen och jobba med skoluppgifter ikväll... 

Just det, middag borde jag också äta. Det får bli rostbiff med potatissallad och grönsallad. Potatis låter kanske inte som GI-mat, men kall potatis har relativt lågt GI-värde så jag tror att det ändå borde gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar