lördag 21 januari 2012

Den 21 februari

är om exakt en månad. Det är då fettisdagen infaller i år. Traditionellt äts semlor på denna tisdag och fram till påsk. Alla kanske inte tycker om semlor men jag älskar dem och varje år är det en kamp att inte äta för många under perioden de säljs för precis som Mia skriver på sin blogg börjar dem säljas redan efter jul (jag tror att jag till och med såg några innan jul...).

Bilden har jag lånat.

Ni kommer ihåg kanelgiffel-utmaningen jag hade i höstas. Då lyckades jag säga nej till kanelgifflar i två månader. Nu tänker jag göra mig en utmaning av semlorna: jag ska inte äta semlor fram till fettisdagen!

Är det någon som vill haka på utmaningen (och följa traditionen)?

1 kommentar:

  1. Jag är på!
    Älskar för övrigt semlor jag med, på ica maxi fans förut såna med lussekattsbulle (alltså saffran i bullen) o sen grädde o mandelmassa, yummie!

    SvaraRadera