måndag 30 januari 2012

Haft mycket ont och en del att göra

Det var tyst här på bloggen hela helgen. Det betyder inte att jag inte gjort något alls. Tränade gjorde jag i och för sig inte, men jag målade taket och väggarna i hallen i lördags. Det var bara ett grundlager. Väggarna skulle ju tapetseras men eftersom tapeten är ganska ljus vill jag ha vitt under så att det inte blir några konstigheter med mörkare ytor som lyser igenom tapeten. Taket målade jag för att det skulle bli vitare och se renare ut ;o).

Väggarna var jag nöjd med igår morse när jag vaknade, men inte taket. Det var egentligen inte konstigt alls, jag hade ändå tänkt att köra ett varv till för att få det riktigt fint. Medan vi väntade på att färgen skulle torka lite, åt vi en sen lunch, sedan var det dags för tapeten.

Man säger att det ska vara lätt att tapetsera och det är faktiskt inte svårt, men mönsterpassningen vill man vara noga med så det tar ju sin lilla tid. Vi var riktigt nöjda efter de första våderna, och vi hade velat fortsätta en liten stund till om inte jag plötsligt hade fått smärtor i bröstkorgen. Det händer ibland men försvinner oftast snabbt vilket tyder på att det har med några muskler att göra.

Igår gjorde det dock väldigt ont i hela tre timmar och var riktigt jobbigt. Efter tjugo minuter bestämde vi oss för att åka in till akuten för trots att jag känner mig allmänt frisk och är ung, kan man aldrig veta vad som kan orsaka smärtan. Efter ett besök på sju timmar på akuten och några undersökningar kunde de konstatera att det varken är fel på mitt hjärta eller mina lungor vilket var skönt att höra.

Nu vet jag också att om jag får liknande symptom igen kan jag först testa att ta värktabletter och se om det hjälper. Gör de det då kan man säga att det inte är hjärtat. Fast som läkaren sa, ska man självklart kontakta akuten om man är orolig över något även om det senare visar sig att det inte var något allvarligt.

I alla fall, jag mådde bra när vi kom hem från sjukhuset kl 1 inatt förutom att jag var riktigt trött. Då var det raka vägen till sängen. Jag ställde inte ens klockan för jag hade bestämt mig för att stanna hemma idag och vila. Träna kommer jag naturligtvis inte heller göra ikväll även om jag nu tror att gårdagens bröstsmärtor kan ha berott på några onda muskler i bröstkorgen som kan ha överansträngts av att jag tittade upp mycket medan jag målade taket (fast jag hade ju målat taket i både sovrummet och arbetsrummet förut utan att få ont, men men...).

Hoppas i alla fall kunna träna imorgon för förra veckan bjöd inte på många träningstillfällen.

1 kommentar: