lördag 14 januari 2012

Girl Power och Bocelli


Igår när jag inte kunde gå på Latino och dansa till latinamerikanska låtar och höra spanksa i gruppträningslokalen bestämde jag mig för att lyssna på italiensk musik istället. Jag hittade en skiva av Andrea Bocelli och så fort jag började lyssna på hans röst fick jag gåshud. Han är fantastisk tycker jag.

Jag lyssnar på skivan Vivere – The best of Andrea Bocelli och vilka underbara låtar den innehåller. Även om jag inte förstår italienska fylls hela jag med värme när jag hör honom sjunga.

En av favoritlåtarna är Vivo Per Lei och jag har hittat en klipp på YouTube där han sjunger den tillsammans med Hayley Westenra medan vi kan se ett par visa upp ett vackert konståkningsnummer:

 
Jag får verkligen gåshud när jag ser och hör det... och jag laddade även inför morgonens träning med Bocelli. Jag överförde låtarna från skivan till min mobil och jag lyssnade på den på väg till Sydpoolen. Väl framme kände jag mig verkligen redo för ett tufft pass.

I salen stod instruktören och peppade alla 12 deltagare som dök upp denna förmiddag. Vi körde som vanligt två varv med jobbiga övningar och jobbade igenom hela kroppen. Det var riktigt Girl Power i salen eftersom inte en enda manlig deltagare hade vi idag. Men svettet rann, musklerna utmanades och hjärtat pumpade blod ut i kroppen i ett högt tempo.

Vi tränade i en timme och under de 60 minuterna hade jag en snittpuls på 153 och en maxpuls på 220. Jag kan inte riktigt säga när pulsen hoppade upp så högt eftersom jag kände flera gånger att hjärtat ville hoppa ut bröstkorgen. Men jag tycker om när det är tufft och siffran 762 gillar jag också. Så många kalorier förbrände jag på passet.

Nu äter jag lunch och fortsätter lyssna på Bocelli. Jag har flera skivor av honom hemma. Det får vara en italiensk helg, sedan hoppas jag kunna gå på Latino på måndag och höra lite spanska också.

1 kommentar:

  1. Å du som sagt att du inte lyssnar särskilt mycket på musik - eller på någon speciell musik alls (ja förutom den spanska sen latinoklasserna)! Enligt mig så är det där musik! ;)
    Kram Mia

    SvaraRadera