söndag 8 januari 2012

Väldigt lite fysisk ansträngning


Idag var det återigen dags att röra på sig men om jag tyckte igår att jag hade alldeles för hög puls, så kan jag konstatera att pulsen var väldigt låg idag. Hade snittpulsen varit bara ett slag lägre, hade jag inte ens kunnat kalla dagens motionstillfälle för fysisk träning. Snittpulsen var 116 slag/minuten fast maxpulsen var uppe på 150.

Jag undrar om jag inte borde byta plats på dagens pass och PowerYogan när det gäller frågan: vilket pass var jobbigare? Men jag använder inte pulsklocka när jag går på yoga så jag vet inte min snittpuls och jag har det ändå som regel att kalla all motion där snittpulsen ligger på minst 60% av min maxpuls för fysisk träning, så jag håller mig till det. Dagens kaloriförbrukning blev 371 kcal förresten, så det var i alla fall bättre att röra på sig än att sitta i soffan...

Annars bjöd inte veckan på mycket träning pga förkylning.
Fysisk träning – 4 pass:
  • Latino
  • Promenad/jogging (inomhus) x3
Mindre fysiskt krävande/mental träning – 1 pass:
  • PowerYoga
Vilodagar:
  • Onsdag
  • Torsdag
  • Fredag
Kaloriförbrukning genom motion:
  • 2128 kcal
Nästan vecka börjar vårschemat på Sydpoolen fast några nya pass kommer först om någon/några veckor. Jag lovade att jag skulle skriva ner tankarna kring det nya schemat och jag har inte glömt det, tänker skriva ett inlägg om det senast imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar