söndag 15 januari 2012

En hel del vardagsmotion idag


Eller ska man kalla det för helgsmotion eftersom vi pratar om en söndag? ;o) Hur som helst, så trots att jag inte tränade denna söndag, latade jag mig inte i soffan.

Efter lunchen och besöket på Stadium bestämde jag mig för att vara duktig och ägna några timmar åt hushållsarbete. Jag har plockat ner rena kläder från torkställen (jo, det var faktiskt två som var fulla av kläder), strukit somliga, vikit resten. Hängt nya kläder på tork, har plockat undan i sovrummet och dammsugit därinne. Dessutom har jag bytt sängkläder så snart lägger jag mig i en fräsch nybäddad säng med härligt doftande lakan! Det är vid sådana här tillfällen det känns allra bäst att lägga sig ;o).

Det gör jag efter en jobbig vecka med många tankar, funderingar kring mina fortsatta studier. Jag tror att jag har kommit på hur jag vill lösa problemen. Därför skickade jag iväg ett mejl inatt och hoppas på ett positivt svar.

Förhoppningsvis kommer jag också att orka gå på flera gruppträningspass nästa vecka. Jag besökte faktiskt bara en klass den gångna veckan som såg som följande ut.

Fysisk träning – 5 pass:
  • Promenad/jogging (inomhus) x4
  • Cirkel
Mindre fysiskt krävande/mental träning – 0 pass.

Vilodagar:
  • Måndag
  • Tisdag
  • Torsdag
  • Fredag
  • Söndag
Kaloriförbrukning genom motion:
  • 3844 kcal
Imorgon börjar en orienteringskurs i skolan. Det är en kurs som alla studenter i årskurs 4 måste göra. Under två veckor kommer vi i mindre grupper att diskutera och analysera färger och deras betydelse i de olika kulturerna under historien enligt kursbeskrivningen.

Vad det gäller träningen så börjar en av vårens nya klasser imorgon: BodyCombat. Men innan det passet vill jag också gå på Latino, så på måndagskväll väntar två träningar. Dessutom kommer jag att äntligen få träffa Veronica som har varit i Thailand i flera veckor. Det ska bli kul att ses igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar