måndag 16 januari 2012

Spark i baken


Det var vad jag gav mig själv efter det förra inlägget och gick till de planerade träningspassen efter en kort tupplur. Jag kände väl också att jag var tvungen att träna nu när jag har köpt nya linnen så jag tränade i den korallfärgade.

Kvällen börjades med en del kramar med personer som jag inte sett på ett tag. Det var trevligt! ;o) Sedan var det dags att dansa och det var ett roligt pass med en blandning av gamla och nya låtar/danser.

Jag kanske har skrivit om det förut men jag gillar att stå längst fram för att kunna se instruktören så bra som möjligt och också för att jag ska kunna se i spegeln om jag gör rätt. Men det finns andra som istället bara fokuserar på att med hjälp av ögonen och sina putande läppar se sexiga ut... som faktiskt inte ens passar vissa danser. Intressant är det i alla fall att se andra i spegeln ;o).

Jag som istället försökte koncentrera mig på att röra på kroppen hade en snittpuls på 153 och en maxpuls på 187 idag. Kaloriförbrukningen under de här 54 minuterna landade på 651 kcal.

Fler kalorier skulle brännas på BodyCombaten. Vi slogs mot vår spegelbild och sparkade både framåt, bakåt och åt sidan. Med slagen skulle vi antingen träffa ”oss” i näsan (raka slag), på kinden (krokar) eller i hakan (uppercuts). Passet innehöll mycket höga knän och hopp också vilket resulterade i 791 förbrända kalorier på 63 minuter (maxpuls 184, snittpuls 154).

Träningen var rolig och instruktören som debuterade idag var duktig, så jag tänker fortsätta gå på hennes klasser. Men nu måste jag börja varva ner för att kunna somna så fort som möjligt. Jag vill känna mig utvilad när jag sätter mig på bussen imorgon bitti.

1 kommentar: