tisdag 3 januari 2012

Denna tisdag startade för 1 timme sedan


Jag hade velat sova 8 timmar inatt, och bestämde mig faktiskt för att inte se hela filmen utan lägga mig tidigare eftersom klockan skulle ringa 7:30. Jag somnade strax efter halv tolv, tror jag, så jag hade ungefär 8 timmars sömn att se fram emot, men så blev det tyvärr inte.
 
Av någon anledning vaknade jag exakt 3:30 och jag kunde inte somna om förrän ca 1,5 timme senare... Ni förstår säkert att jag kände mig rätt sliten när klockan ringde i morse.
Men jag gick upp och fixade frukost: 

2 dl naturell yoghurt med nötter, torkade aprikoser

Jag åt även ett 1 kokt ägg och drack en stor kopp te samt ett glas vatten. Jag känner mig lite mer vaken nu än för en timme sedan så jag tänker slipa väggarna i hallen för att vi ska hinna spackla dem en gång till idag när maken kommit hem.

Jag hoppas att dagens meny kommer att ge mig all energi jag behöver för att orka med renoveringsarbetet och även med ett Latino-pass. Men jag kanske kommer att behöva ta en tupplur på eftermiddagen i alla fall... vi får se!

Menyn ser ut enligt följande:
  • Lunch: Ägg- och tonfiskröra med majonnäs och gurka
  • Middag: Stekt kotlett med ugnsbakade grönsaker
  • Mellanmål: Proteinsmoothie

Av mellanmålet kommer det antagligen behövas två portioner med tanke på hur mycket jag brukar bränna under Latinon. Kroppen får inte tro att det är svältperiod, för då kommer den inte att släppa ifrån sig fett och vad jag vill är ju att fettförbränningsmotorn ska börja arbeta!

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    vad härligt att spackla- vad ska ni göra för något? Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera