fredag 20 januari 2012

Jag ska till Himalaya snart

Dagen började med att jag fick springa efter bussen för att hinna till kl 9 till skolan då vi skulle ha en föreläsning. Jag hann till bussen utan att bryta något ben på den hala trottoaren och det kändes bra att veta att jag skulle vara i tid.

Framme i skolan visade det sig att jag tog fel på tiden. Idag skulle vi börja kl 10... så jag var där en timme för tidigt. Jag blev lite irriterad på mig själv för jag hade kunnat sova en timme längre, men nu kunde jag i alla fall göra klart några uppgifter.

På eftermiddagen var det dags för ett viktigt möte i skolan om mina fortsatta studier. Ett möte jag var väldigt spänd och nervös inför trots att jag visste att min vän från klassen också skulle vara med. Det visade sig att jag oroade mig i onödan. Vi hade en bra diskussion och jag känner mig nöjd med samtalet som också innebär att jag har en hel del att fundera på i helgen. Eller egentligen kommer jag bara att känna efter och se vad magkänslan säger...

För att kunna titta inåt och fokusera på den viktiga frågan tänker jag använda mig av meditativ musik från Szabolcs Kövi. Hans skiva fick jag av mina föräldrar i november och när jag lyssnar på den känns det som om jag satt vid Himalayas fötter och tittade upp på planetens högsta bergssystem. Inte konstigt att skivan fick namnet Himalája meditáció – Himalaya meditation.


Men innan jag gör det måste jag ta ett bad för jag har faktiskt hunnit med lite motion också. Det blev promenad/jogging i 64 minuter ikväll. Maxpulsen var så hög som 194 men snittpulsen var mycket lägre än så: 126 slag/minuten. Kalorifröbrukningen landade på 509 kcal.

Efter att ha förbränt alla dessa kalorier träffade jag Mia som jag hade bokat en dejt med på vägen hem från skolan. Vi var väldigt hungriga båda två eftersom vi har rört på oss. Mia hade varit på Latino och avslutade kvällen med att träna bålstyrka och jag hade ju kört lite lågintensiv träning, så vi beställde en stor sushi var och pratade tills restaurangen stängde. Då kände jag mig sugen på något sött och vi försökte hitta något ställe att fika på... det hittade vi tyvärr inte men vi stod och fortsatte babbla på en bra stund ute i kylan.

När vi båda var tillräckligt frusna sa vi hej då. Väl hemma hittade jag lite torkade aprikoser som har stillat mitt sötsug så nu behöver jag bara bada innan jag börjar lyssna på 73 minuter underbar musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar