fredag 13 januari 2012

Ångest hela veckan


Det har inte varit någon rolig vecka. Jag har varken mått bra fysiskt eller mentalt. Förkylningen har jag inte blivit av med helt, haft huvudvärk nästan varje dag. Men det har kanske inte varit det värsta.

Det som var jobbigast är skolan. Jag känner ångest varje gång jag tänker på den, ska in till skolan eller måste sitta ner med en uppgift. Jag gjorde självklart klart uppgifterna som skulle lämnas in men det har varit påfrestande... riktigt kämpigt... och resultatet känner jag mig inte nöjd med heller. Jag brukar prestera bättre, men hur jag än försökte denna vecka lyckades jag inte göra bättre ifrån mig.

Jag hade kanske behövt träna för att få energi därifrån, men jag har känt mig så nere att jag inte har orkat gå och träna heller. Och idag  när jag hade velat gå på Latino, hann jag självklart inte hem från skolan...

Att inte ha tränat särskilt mycket hade kanske inte varit så farligt om jag inte hade slarvat med kosten. Första veckan gick det ju jättebra med GI, men den här veckan har det blivit för mycket kolhydrater. Jag måste skärpa mig igen. Det kändes ju bra när vågen visade minus och kroppen verkade också tycka om GI-maten. Det är bara det att jag inte har orkat stå framför spisen i veckan. Till och med att fixa en sallad kändes för tröttsamt...

Jag borde känna mig utvilad och full av energi efter jullovet, men det är precis tvärtom. Har jag bara blivit lat eller handlar det om något annat? Jag tror att jag har en del saker att fundera över i helgen.

Men en sak är jag säker på: jag måste röra på mig!

1 kommentar:

  1. se till att ha gi-vänliga saker hemma o i väskan som går lätt att äta, nötter, avokado, tonfisk, kokta ägg, små ostar, bär etc.
    Kram, inge ångest, blicka framåt nu1 Nya tag!

    SvaraRadera