söndag 22 januari 2012

I feel good

Jag hade en väldigt trevlig kväll med Veronica. Hon plockade upp mig kl 16 och vi åkte till Kungens Kurva där vi först hämtade ut våra biobiljetter. Sedan åkte vi till Sushikungen där vi åt sushi förstås. Jag beställde en laxtemaki och en 12-bitars sushimix.


Eftersom Veronica inte orkade äta upp allt, fick jag faktiskt ett par extra bitar av henne... :$ Tur att jag inte hade ätit mycket under dagen så vi slapp lämna kvar mat på tallriken ;o). Sushin är ju så god hos Kungen. Det tyckte V också.

Och man kunde återigen konstatera att tiden går väldigt fort när man har roligt för plötsligt var det bara 20 minuter kvar tills filmen skulle börja. Efter att ha grävt fram bilen ur snön skyndade vi oss till biosalongen där vi såg New Year´s Eve med många bra skådespelare.

I filmen som utspelar sig i New York på nyårsafton följer man olika personer varav några lever i det förflutna, medan andra vågar inte chansa. Det finns också de som kämpar för fel saker och även de som har förändrat andras liv utan att själva vara medvetna om det. En film där tårarna ibland samlas i ögonvrån, medan nästa scen bjuder på ett gott skratt. Jag gillar den här typen av filmer... riktigt feel-good movie.

Jag kommer nu att lägga mig med ett leende på läpparna och förhoppningsvis sova gott.

God natt!

1 kommentar:

  1. Ååååååhhhhh Sushikungens sushi!! Har inte varit där sen, ja alldeles för längesen. Laxtemaki är saknad, o allt det andra oxå. Jag får nog försöka ta mig dit på nå vänster denna månad. Innan jag dör av abstines.

    Vad kul att filmen var bra oxå. ;)

    Kram Mia

    SvaraRadera