onsdag 16 februari 2011

Blandade känslor...

kom jag hem med från träningen. Zumba är ju jättekul. Musiken är rolig, danserna får hela kroppen att le och jag brände 517 kcal på 52 minuter.

Men just för att Zumba är så rolig så är det alltid några nya deltagare som ska vara med. Det är ju bra på ett sätt: kul att många vill röra på sig och ha roligt och det är trevligt att träffa nya människor på gymmet. Problemet är bara att instruktören inför varje låt måste visa stegen för dem. Det gör att det blir mycket paus, och jag skulle gissa att vi skulle kunna köra 1-2 låtar till om vi inte behövde stanna upp hela tiden.

Det finns många av oss som gått på zumba sen i somras och kan stegen och vill gärna köra på. Det var vi överens om när vi stod några stycken och pratade efter passet. Vi gick fram till instruktören också och föreslog att kanske starta en nybörjarklass för dem som aldrig kört zumba eller inte har tränat särskilt länge och behöver lite mer tid på sig att lära stegen, och att ha en klass för dem som gått på zumba lite längre och kan grundstegen och vill bara dansa på under hela passet. Hon tyckte att det var en bra idé, så vi hoppas att hon kan övertala grupptränings-ansvariga att göra lite ändringar i schemat ;o).

Till mellanmål innan träningen åt jag en L-carnitine bar med vaniljsmak från Multipower. Jag tycker att den är riktigt god och innehåller bara 114 kalorier. Till middag hade jag en halv portion kvar av lunchen. Sen får vi se om det blir något litet mellanmål till innan jag lägger mig.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Tjena mors! Det DÄR tycker jag var väldigt bra. Hoppas att instruktören tar fasta på det! Å så även gym-chefen. :)

    Ska vi se om det går att göra detta till en kommentar då, även för mig. ;)

    /Mia

    SvaraRadera
  2. Visst blev det en kommentar där! :o)

    Hoppas att vi ses på yogan ikväll ;o)

    SvaraRadera