fredag 11 februari 2011

Massage

  • mjukar upp muskler och ökar därmed rörligheten
  • stimulerar cirkulationen
  • frigör endorfiner och hjälper därför mot smärta
  • minskar mängden stresshormoner (som adrenalin) och frigör oxytocin som ger en lugn och ro i kroppen
  • är otroligt skön, helt enkelt ;o)



Och vad kan vara bättre än att börja helgen med en massage? Jag fick en blandning av traditionell thaimassage och oljemassage. Det var något min kropp verkligen behövde.

Jag har tränat mycket under de senaste 6 dagarna, och har kämpat mot träningsvärken. Dessutom har jag varit stel i nacken, axlarna och övre delen av ryggen vilket beror på att jag jobbar framför datorn på dagarna. Så att kunna unna mig en lyxig behandling på denna fredag var helt underbart.

Hur har er helg börjat?

1 kommentar: