måndag 7 februari 2011

Träningsveckan började

riktigt bra. Jag valde att köra Poweryoga och FYS ikväll.

Poweryogan var verkligen jättebra. Cilla som höll i passet var duktig och hade satt ihop ett pass med få vilotillfällen, och många solhälsningar. Gör man dem i snabbt tempo kan man verkligen få upp pulsen (jag hade en maxpuls på 166 (85% av maxpuls)) och känna att musklerna får jobba hårt. Balansövningarna gick jättebra, jag försökte till och med att blunda lite för att utmana mig lite. Det är alltid kul att prova lite svårare saker...

FYS-passet var jättekul, vissa övningar var riktigt jobbiga och jag kände att hela kroppen tränades under passet. Det var också första gången jag hade mina nya skor på mig och jag kände genast vilken skillnad det gör om man byter sina slitna skor mot nya med bra dämpning och stöd för fötterna, är verkligen jättenöjd.

Det är också kul att enkla övningar kan få hjärtat och alla andra muskler att jobba väldigt hårt (jag hade en maxpuls på 182 och en medelpuls på 149). Man behöver inte dyra redskap för att kunna genomföra ett tufft träningspass med både styrke- och konditionsträning. Men jag måste medge att pepp från de andra tränande och instruktören får man att jobba ännu hårdare, man ger verkligen allt man har och det kommer förhoppningsvis att ge resultat.

Dagens kaloriförbrukning: Poweryoga 278 kcal + FYS 768 kcal = 1046 kcal.

Nu är det dags att låta kroppen återhämta sig inför nästa arbets- och träningsdag ;o)

1 kommentar: