måndag 21 februari 2011

Första dagen i skolan

är avklarad. Jo, jag är i Dalarna pga plugget, för att delta i laboration i 2 av 4 kurser som jag läser på distans på Högskolan Dalarna. Jag tycker att första dagen var givande, men vi satt hela dagen...så jag var jätteglad att jag tog med mig träningskläder.

Jag tog reda på att de har BodyCombat på måndagar på ett gym nära där jag bor nu, så jag gick till gymmet strax efter kl 17. Ja, gymmet kan man faktiskt se från vandrarhemmets gård, så det blev ingen lång promenad till Maserhallen:

Eftersom jag inte kände till stället ville jag vara där i god tid före träningen, så jag var ombytt och klar redan 20 minuter innan passet. Egentligen gjorde det mig inget, jag hade ändå inget annat för mig.

I och med att jag var där väldigt tidigt, hann jag prata lite med instruktören innan passet och han var trevlig. Men under passet visade det sig att han inte var särskilt vältränad, konditionen var verkligen inte på topp, han verkade kämpa under nästan hela passet, såg ut som att han var ganska trött redan efter 10 minuter. På slutet när vi skulle köra armhävningarna, kändes det som att han behövde peppa sig själv mer än oss deltagare, även fast det förstås var jättejobbigt för oss också.

Det var positivt att lokalen var ca 3 gånger större än vad jag är van vid, så man behövde inte vara rädd för att sparka sin granne i huvudet trots att vi var ca 14 deltagare. Dessutom var det inget fel på själva träningen heller. Jag kände mig väldigt fokuserad och verkligen jättestark. Det är otroligt kul med Combat. Synd att vi inte har det som fast pass på Sydpoolen. (Suzan, Du måste komma tillbaka!!!)

Det blev alltså träning idag också. Jag hade en medelpuls på 150 slag per minut och kaloriförbrukningen landade på 686 kcal.

Efter passet blev det lite bastu också, det var jätteskönt. Man måste värma kroppen lite då och då när det är så kallt ute som det har varit de senaste dagarna.

Brukar ni basta?

1 kommentar:

  1. haha, jag kommer inte tillbaka nu iaf.. :D vi får se =)
    kram!

    SvaraRadera