onsdag 9 februari 2011

Testernas kväll, del 1

Första spinningpasset i de nya skorna är avklarat, men jag måste nog köra i dem några gånger till för att verkligen veta hur bra de är jämfört med vanliga skor. Idag domnade mina tår efter ca 15 minuter, men vad jag hört så är det vanligt i början, fötterna måste vänja sig vid de nya sortens skor, så än så länge är jag inte orolig för det. Eller borde jag vara det?

Det positiva som jag redan nu kunde känna är att baksida lår får bättre träning, som kan vara en följd av att det är lättare att dra i de här skorna. Dessutom var det lättare att trampa snabbt, som jag haft väldigt svårt för, det kan också bero på att man inte bara trycker ner pedalena utan också drar dem upp när man kör i spinningskor.

Jag har planerat att spinna på lördag också, men det vore ju skönt om träningsvärken släppte lite tills dess för idag kunde jag inte lägga på tillräckligt mycket motstånd.

Träningen gick ändå bra, och jag förbrukade exakt 600 kcal på ca 54 minuter så jag är nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar