måndag 14 februari 2011

Grym träningskväll...

som inte började särskilt bra men slutade desto bättre.

När jag skulle kliva ut genom dörren, tappade jag handskarna i golvet, och när jag skulle plocka upp dem så gled min shaker ur ytterfickan av min väska och all den goda smoothie som jag gjort till efter träningen rann ut på golvet :o(

Jag hade naturligtvis inte tid att göra en ny då eftersom jag hade bråttom, så det var riktigt trist. Som tur var hjälpte min underbara man och städade upp efter mig, när jag gick iväg till träningen. Det var jättesnällt!

Som jag skrev igår, skulle jag köra poweryoga idag, men det var inte nog med det, jag körde även FYS, precis som för en vecka sedan.

Jo, jag började med poweryoga som vi kör vid bassängskanten där det är varmt och skönt, och belysningen är mysig. Det var ett pass där jag valde att fokusera på pulsen under övningarna, dvs köra dem i ganska högt tempo. Tack vare detta brände jag otroliga 403 kalorier.

Efter yogan var det dags för FYS med Peter, men eftersom han befann sig någon annanstans i Sverige, fick Terése hoppa in som instruktör. Jag har varit hos henne på ett boxpass som hon höll för några veckor sedan, så jag visste att det inte skulle bli mindre jobbigt ikväll bara för att Peter inte var där.

Och det blev riktigt jobbigt också. Vi körde olika stationer, några av dem var boxinspirerade. Alla svettades rejält. Det som är kul på sådana här jobbiga pass är att deltagarna verkligen peppar varandra som gör att alla ger järnet. Hela kroppen fick jobba idag och pulsen var riktigt hög. Jag hade en maxpuls på 179 och en medelpuls på 151. Kaloriförbrukning blev riktigt hög under det här passet också: 886 kcal.

Nu har jag också hunnit göra en ny proteinsmoothie med 1 banan, 2 dl hallon, ½ dl blåbär, 1 portion proteinpulver blandat med lite mjölk. Otroligt god och det som jag gillar mest är att proteinpulvret hjälper kroppen att återhämta sig snabbare så att man kanske slipper ha träningsvärk under resten av veckan. ;o)

Har ni tränat idag?

1 kommentar: