lördag 26 februari 2011

Happy Saturday!

Ja, det har varit en lyckad lördag hittills. Två fartfyllda pass med härlig musik och bra träning för min del. Sen en viktig seger för makens innebandylag. ;o)

Men, här ska det skrivas om träning, så här kommer mina tankar, känslor efter passen med gästinstruktörerna.

Först ut var Sara som höll i en Aerobics-klass. Musiken var grymt bra, Sara var glad och jätteduktig som instruktör...jag gillade henne väldigt mycket. Jämfört med det aerobics som jag brukar gå på gick det riktigt snabbt, men som tur var så kunde jag hänga med under hela passet, även i snurrarna. Egentligen är det sådana här pass jag vill gå på varje gång, men eftersom det bara finns ett aerobics-pass i veckan på gymmet, så måste de tänka på att även nybörjare eller de med lite sämre rytmkänsla ska kunna hänga med och därmed tycka att det är roligt att träna.

Kan de inte hålla farten och följa stegen, så händer tyvärr följande: nämligen att jag ca 2 gånger råkade trampa på en kvinnas fötter som stod bakom mig och oftast var på väg framåt när alla andra var på väg bakåt. Att jag inte trampade på henne flera gånger berodde på att jag var väldigt uppmärksam på var jag satte ner foten... lite tråkigt när det blir så, men jag hade ingen möjlighet att byta plats...

Efter passet tackade jag Sara för en riktigt rolig träning och passade på att fråga var hon jobbade som instruktör. Då fick jag reda på att hon utbildar instruktörer i aerobics. Inte konstigt att hon var så bra ;o)

Mellan passen bjöd gymmet på lite frukt för att vi ska kunna orka nästa timmen också.

Katarina var gästinstruktör på Step-up-passet. Hon hade också bra musik och glädje med sig. Detta pass innehöll jättemånga snurrar och stegkombinationer, och till och med jag som oftast kan hänga med på nästan allt hade ibland svårt för att följa stegen. Jag försökte verkligen fokusera, men det gick ganska fort, så jag var inte alltid med på noterna...

Jag var tvungen att stanna upp några gånger för att kunna hitta tillbaka till stegen, men känner ändå så här efteråt att om jag skulle gå på det här passet 1 eller 2 gånger till, då skulle jag sätta koreografin. Det handlar bara om att verkligen lära sig stegen och övergången mellan de olika kombinationerna.

Det jag kanske hade önskat från instruktören att hon lite tidigare sagt till vilka stegkombinationer skulle komma, för ibland kändes det som att vi redan var inne på de stegen som hon sa skulle tas... men det var kanske jag som var lite långsam i tänket under denna klass.

För att sammanfatta träningsdagen kan jag säga så här: TUMMEN UPP för denna Happy Saturday... även om mina tummar pekar nedåt på bilden nedan. Där försöker jag bara visa för Er var ni ska leta efter svettfläckar efter två grymma träningar ;o)

Dagens träning i siffror:

  • Aerobics: Maxpuls 171, medelpuls 155, 723 kcal brända.
  • Step up: Maxpuls 166, medelpuls 149, 705 kcal brända.

1 kommentar: