onsdag 9 februari 2011

Känna vinden i ansiktet...

kommer jag kanske inte att göra ikväll hur mycket jag än trampar, men cykla kommer jag att göra och förhoppningsvis kommer det att kännas riktigt bra. Klossarna har skruvats fast på spinningskorna, jag har bytt om till träningskläder och ska snart äta lite mellanmål för att orka genomföra passet. Idag känner jag mig mera färgglad: spinningskorna som är vita har turkosa detaljer och jag har min nya bh på mig som har en härlig pink färg som tittar fram bakom det grå linnet.

Jag ska försöka vara på gymmet lite tidigare idag för att hinna fråga instruktören om hur man sätter fast skorna på pedalen. Sen är det bara att börja trampa...



... men kl 19 blir det dags att sakta ner och försöka bara vara. Det är nämligen så att jag ska testa mindfulness. Vad jag förstår så handlar det om att finna en sinnesstämning inom sig som präglas av sådana kvaliteter som acceptans, närvaro och icke-dömande.

Medveten närvaro betyder att man ska vara uppmärksam, t.ex. känna dofterna medan man lagar mat, uppmärksamma färger, kanske känna vindens smekning av kinden; bara observera och inte döma, inte hänga upp sig på små saker eller kanske försöka känna sig nöjd när man ska städa eller vika alla rena träningskläder...det är kanske något jag behöver. Det ska bli intressant att prova i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar