onsdag 2 februari 2011

Vikten..

är något jag har kämpat med i några år.

Jag har väl alltid försökt att tappa några kilon sedan tonåren, men det var inte förrän sommaren 2009 att jag insåg att jag verkligen var tvungen att göra något åt vikten.

Jag har motionerat hela mitt liv, simmat, tävlingsdansat, spelat innebandy, så motionen har det aldrig riktigt varit brist på, men jag älskar mat...

Ja, den sommaren för 2 år sedan vägde jag ca 83-84 kg till mina 168 cm och det var verkligen inte kul att titta i spegeln, gå in i affärer och aldrig hitta kläder som passade...jag insåg att jag måste ändra mina matvanor och få in mer motion i mitt liv.

Jag köpte träningskort på gymmet i närheten och började gå på gruppträningar då det inte krockade med innebandyn. Det tyckte jag var verkligen jättekul, men matvanorna blev inte bättre så trots att jag lyckades gå ner några kilon, kom de tillbaka när sommaren kom och jag inte tränade under semesterveckorna, men njöt av god mat...

Sen i höstas går jag på ännu flera gruppträningar, läser mycket om hälsa och försöker ändra mina matvanor...tack vare det har jag lyckats gå ner till 75 kg, men jag skulle gärna vilja gå ner 10 kg till. Hoppas att jag kommer att lyckas!!!


1 kommentar: