lördag 26 februari 2011

Viktplatå

Ja, nu känns det som att jag nått en viktplatå. Vikten har hållit sig mellan 74,0-74,8 kg i ca 3 veckor och jag vet ju att det kan hända under viktminskningsprocessen att vikten står stilla under vissa perioder (och att dess längd kan variera ganska mycket), men nu vill jag lämna viktplatån!

Träningen har jag varit duktig med i år, så jag tror inte att problemet ligger där.

Det är snarare kosten jag måste bli mer medveten om. Den senaste tiden har jag ätit ute på lunchen lite väl ofta, och så har det blivit några semlor och dessutom blev det också lite godis igår. Jag hade inte ätit godis sedan i början på oktober...tills igår. Nu var det inte heller jag/vi som köpte det, men vi åkte förbi några kompisar igår eftermiddag/kväll och då bjöds det på godis...

Nej, jag vill inte ha dåligt samvete för att jag åt några bitar, men jag känner att jag måste förbättra mina matvanorna.

Planeringen och förberedningen mot en hälsosammare kost börjar idag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar