onsdag 23 februari 2011

Efter 3,5 timme på träningsanläggningen...

sitter jag i soffan och dricker min rosa proteinsmoothie med jordgubbar och mjölk.

Träningslinnet var också rosa (man borde kanske säga cerise) idag och blev riktigt svettigt efter 1 zumba- och 1 spinningklass.


På senare tid har jag tyckt att Zumban har blivit mindre jobbig med för mycket paus, men idag hade vi ett fartfyllt pass som jag gillade. Jag dansade i 50 minuter och förbrände 566 kcal.

Anledningen till att jag inte körde 55 minuter var att jag hoppade över stretchen för att kunna byta skor och ta en kort kisspaus innan spinningen skulle börja ;o)

På spinningen hamnade jag bredvid en jättetrevlig man som heter Peter och som brukar vara med på FYS-passet också och är jättebra på att peppa sina medtränande. Det var mycket tack vare hans pepp jag orkade lägga på det där lilla extra som ofta behövs för att träningen verkligen ska bli effektiv. Även fast låren var trötta, fortsatte jag trampa och brände 686 kcal. Naturligtvis hoppade jag inte över stretchen efter detta pass.

På båda passen hade jag en maxpuls på 175, men på spinningen som också varade 8 minuter längre än zumban, hade jag lite högre medelpuls (149) än på (145) därför var kaloriförbrukningen högre när jag cyklade.

Där hade träningskvällen slutat enligt min planering men jag stannade kvar för lite mental träning, Mindfulness, som var riktigt skönt. Avslutade kvällen i den stekheta bastun och kom hem lagom trött för att snart kunna lägga mig i hopp om att få sova mina 8 timmar inför morgondagen.

Sweet dreams!

1 kommentar: