lördag 12 februari 2011

Trött...

Jo, jag känner mig ganska trött. Jag ville kolla på Foppas comeback i natt. Men som ni kanske vet, så började matchen efter kl 1. Så man var trött redan när matchen började. Jag hade hoppats på att kunna se hela matchen, men tyvärr så somnade jag strax efter Columbus kvitteringsmål.

Jag somnade väl runt kl 2 och klockan signalerade kl 8 i morse att det var dags att äta frukost inför dagens ABS och spinning. Det var jättevackert ute när jag gick till gymmet och kände mig faktiskt lite piggare.

Som sagt skulle jag börja med ABS 9:15, trodde jag, men de har ändrat tiden så nu börjar man redan kl 9. Jag var där strax efter 9 och fick smyga in som tur var och kunde köra lite core. Men jag tycker att det är jättedumt att de ändrat tiden, man är ju så van vid vilka tider träningarna börjar och dessutom öppnar de ju inte förrän kl 9, så hur ska man hinna byta om? Hoppas att de kommer att tänka om lite...

Jag var glad att jag fick jobba lite med bålen trots att jag var lite sen. Sen 9:30 satte vi oss på cykeln och började spinna. Jag har inte varit på spinning hos den här instruktören, men jag gillade henne. Maria heter hon, tror jag och hon var väldigt pedagogisk, så skulle jag gå på mitt första spinningpass, skulle jag vilja gå till henne. Dessutom tyckte jag att passet var väl ihopsatt med ”uppförsbackar”, sprinter osv.

En annan positiv sak var att jag kunde behålla känseln i fötterna under hela passet och börjar nu känna att spinningskor verkligen är något att ha om man vill spinna regelbundet. Och jag vill ju i alla fall få in något pass i veckan i mitt träningsschema.

Kaloriförbrukningen hittills: 126 kcal (ABS) + 613 kcal (spinning)

Nu ska lite lunch intas. Hoppas att tröttheten försvinner efter maten ;o)

Vad gör ni denna lördag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar