onsdag 9 februari 2011

Testernas kväll, del 2

Ikväll var det första gången jag var på mindfulness och om jag ska sammanfatta hur det var så kan jag säga så här: om du är orolig, stressad och har svårt för att slappna av, har kanske svårt för att somna så bör du prova det.

Genom att fästa din uppmärksamhet på andningen, kan du verkligen lugna ner dig. Det dyker naturligtvis upp tankar i huvudet då och då, men det är bara att låta dem komma och sen låta dem gå...det gör inget, bara du försöker fortsätta fokusera på andningen. Det kan låta svårt, men det går...man måste säkert öva mycket för att bli riktigt bra på att acceptera tankar och känslor, men på en liten skala funkade det faktiskt redan vid första gången.

Jag kände mig väldigt avslappnad under passet och gör det fortfarande, så nu ska jag avsluta dagen med ett varmt bad och lägga mig med en skön känsla i både kropp och själ.

Hoppas att du också haft en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar