lördag 5 februari 2011

Dagens motion i siffror

5 timmar 13 minuter 12 sekunder. Det är så länge jag gick, joggade, sprang idag. Totalt lyckades jag förbränna 2334 kcal under dagen.

Jag befann mig i pulszon 1 (50-60% av maxpuls) i 2 timmar 12 minuter och 15 sekunder och därmed förstärkte jag kroppens funktioner och förbrände kalorier.

I 2 timmar 39 minuter och 25 sekunder var min puls mellan 60-70 % av min maxpuls som också innebär att man förbränner kalorier, men man ökar även uthålligheten.

Resten av tiden (dock inte särskilt länge) befann jag mig i pulszon 3 där man förbättrar sin kondition, stärker muskulaturen och bränner fett.

Det finns två pulszoner till men så mycket behövde mitt hjärta inte jobba idag. Kanske under något/några av nästa veckas träningspass kan jag komma upp till pulszon 4 och 5.

Imorgon väntar dock en liknande dag som idag och då hoppas jag på fortsatt bra kaloriförbränning.

Hur mycket motionerade ni idag?

2 kommentarer:

  1. 1 mils promenad (5km x2) en timmes spinning o en timmes step/styrka =)

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen jobbat på idag. Kul!!!

    SvaraRadera