lördag 3 september 2011

2035


Året då jag fyller 50. 50 fyller också pappa på måndag, och vi åker till Ungern ikväll för att fira honom. Det ska bli kul.

Men 2035 är också siffran som visar dagens kaloriförbrukning (genom motion). Så mycket kalorier förbrände jag när jag passade på att köra flera pass innan resan. Den nya träningslokalen invigdes idag, så det var också mingel, frukt och annat mellanmål mellan klasserna.

För att man ska hinna prata med andra tränande var också de två första klasserna lite kortare.
Cirkeln började 10:00 och vi svettades till 10:45. Vi var rätt många deltagare och alla peppade alla och gav järnet.

Roligt var det att träffa Jenny på Sydpoolen. Hon sprang också VårRuset i Suzans lag.

Cirkeln höjde pulsen (max 202, snitt 141) och bidrog till dagens kaloriförbrukning med 458 kcal.

Efter styrke- och konditionspasset väntade stretch, avslappning, uthållighetsträning och fokus på att skapa balans i kroppen. Jo, 45 minuter Kundalini-yoga stod på schemat innan det var dags för nästa konditionspass.

Idag körde Juan och Zumba-instruktören Yessica en klass tillsammans: Latino/Zumba. Den ena instruerade under några låtar, sedan bytte de, sedan bytte de igen medan alla hade jättekul. Jag tyckte det var hur roligt som helst. Under/efter passet kändes det som att jag borde börja gå på Zumba igen.

Jag hade inte tyckt att det var så skoj i våras, men danserna vi dansade idag övertygade mig om att Zumba borde också finnas med på min lista av träningar.

Idag dansade vi 1 timme och 25 minuter. Pulsen var 178 som högst och 146 i snitt, vilket gjorde att kroppen behövde mycket energi: 937 kalorier förbrändes.

Efter dansklassen hade jag 1,5 timme tills nästa klass och jag måste säga att tiden gick väldigt fort. När man har trevliga människor att prata med, så märker man inte att klockan tickar. Jag hann knappt byta linne och gå på toa innan det var dags att börjar en av Actics nyaste klasser: Just Dance.

Ett danspass med många olika dans- och musikstilar, enkla steg, men otroligt mycket fart. Det var fantastiskt kul och det känns jättespännande att klassen kommer att komma till Sydpoolen någon gång under hösten.

Passet avslutades med övningar för bålstyrka och naturligtvis stretch. Maxpulsen var 174, snittpulsen låg på 143. Kaloriförbrukningen landade på 640 kalorier och alla var riktigt nöjda med gästinstruktören Daniels pass:


Det var verkligen bara att dansa och ha roligt, förutom att man svettades och tränade hela kroppen.

Nu ska jag fylla resväskan och förbereda mig inför den efterlängtade Ungern-resan.
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Hej där!! Det var kul att träffa dig också på cirkel passet. Vi ses säkert igen! Ha det så bra i ungern

    /jenny

    SvaraRadera
  2. Kul att Daniel var där, har dansat för honom för läänge sen!

    SvaraRadera