måndag 12 september 2011

Hade kunnat tänka mig att ligga kvar...


... på yogamattan efter Yogalates:en och sova där över natten.

Jag var i skolan 9-16:30 idag, sedan åkte jag hem, bytte om snabbt till träningskläder och först deltog i en Zumba-klass (maxpuls 172, snittpuls 140, kaloriförbrukning 511) och en timme senare sträckte jag ut kroppen på yogamattan.

Jag kan inte riktigt säga att jag utövade yoga denna kväll då jag var väldigt ofokuserad, men de andra gjorde det säkert. Förutom kanske stackars Mia som jobbade/hade velat jobba på mattan bredvid mig och stördes av mig hela passet. Tur att hon hade varit på PowerYoga innan...

Övningarna var annars riktigt utmanande och jobbiga, och det var skönt att känna musklerna jobba, samt att stretcha lite. När vi sedan skulle vila några minuter på mattan efter själva passet kände jag att jag lätt hade kunnat somna där och då.

Det har varit en intensiv dag, så nu kommer jag att försöka slappna av i badkaret och sedan lägga mig tidigt. Jag tror inte att jag kommer att behöva be min man att läsa en godnattsaga för att kunna hitta till drömmarnas värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar