tisdag 6 september 2011

Hemma igen


Vi landade för några timmar sedan på Skavsta. Besöket i Ungern kändes väldigt kort, jag var rätt ledsen igår kväll när jag insåg att vi bara hade några timmar kvar hemma. Det var några intensiva dagar med tidiga morgnar i sommarvädret.

Vi landade vid midnatt natten mellan lördag och söndag. I söndags hade vi födelsedagsfirandet med släkten vilket var jättetrevligt och pappa var väldigt glad för att även vi kunde vara med.

Gårdagen börjades med tandläkarbesök. Så skönt! Äntligen blev jag av med visdomstanden som bara hade varit i vägen hela tiden och gett mig tandvärk som också strålat ut i halsen/nacken.

Sedan gick vi runt i stan och jag shoppade lite (mer om det senare kanske). På kvällen var alla i familjen hemma.

Imorse åkte både pappa och mamma till jobbet. Maken åkte och fiskade med syrran och hennes pojkvän medan jag gick på behandlingar. Först var det manikyr och pedikyr (ska försöka ta några fina bilder på mina naglar senare) och sedan en massage (90 minuter). Att få behandlingar är något alla borde göra. Man måste ta hand om sig själv!

Efter lunch skjutsade mamma oss till flygplatsen där vi sa hej då till sommaren. Idag var det också jättehärligt väder även om termometern visade ”bara” 27 grader vid 17-tiden ;o).


Vi köpte extra benutrymme för resan så vi fick extra mycket plats på bussen mellan terminalen och flygplanet. Sedan kunde vi också sträcka ut benen under flygningen. Värt pengarna!

 
Túró Rudi-förrådet har nu fyllts på här hemma 


och jag ska snart sova eftersom jag måste vara i skolan kl 9 imorgon. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar