torsdag 22 september 2011

”Efter ett pass känner du dig ordentligt genomtränad ”

Det skriver WC på sin hemsida om passet som jag kommer att besöka idag.

Jag hade funderat på att testa denna klass när jag började planera träningsveckan på Nybrogatan, men sedan var det så att jag skulle få jobba hemifrån idag. Det såg jag verkligen fram emot, hade till och med bokat in en lunchdejt med Mia och kände också att det kanske inte är så tidseffektivt att åka upp till Stockholm bara för att träna.

Igår visade det dock sig att jag måste in till skolan även idag. Vi har grupparbete och måste träffas för att kunna diskutera några frågor. När detta blev klart tvingades jag avboka lunchen :o( men valde samtidigt att boka in mig på denna kompletta träning.

Man tränar styrka, kondition, stabilitet, rörlighet och balans... vilket låter ju väldigt bra. Hoppas att man verkligen har lyckats få in allt det där i den 45 minuter långa klassen.

Sedan funderar jag på att ta det lite lugnt efter träningen denna torsdag. I omklädningsrummet verkar de ha både torrbastu och ångbastu, och det vore rätt skönt att sitta där en liten stund och värma hela kroppen.

Vad gör Ni efter jobbet/skolan idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar