måndag 19 september 2011

Vänsterprasslade idag


Efter skolan tog jag tunnelbanan till Östermalmstorg. Därifrån var det bara en kort promenad till Nybrogatan 8.

Där hittade jag en fräsch träningsanläggning. Omklädningsrummet (som låg på andra våningen från receptionen) var riktigt fint men lite mer belysning hade de kunnat ha/tända.



Ytterligare en trappa upp skulle jag köra mitt första BodyCombat-pass på flera månader. När jag hade möjlighet att testa denna träningsform på Happy Saturday på Sydpoolen i våras tyckte jag mycket om den.

Det gjorde jag idag också. Det var fartfylld träning där jag kände hur musklerna tvingades jobba och fick det sedan bekräftat av pulsklockan också.

Jag hade en snittpuls på 150 och maxpuls på 176. 686 kalorier förbrändes i den Svarta salen:


Jo, som Ni ser hade de också pelare i mitten av salen (precis som i förra gruppträningslokalen på Sydpoolen). Dock var rummet mycket större så jag kände faktiskt inte att de var i vägen. Det kan också ha varit så att jag valde rätt plats ;o).
Efter det roliga passet tog jag en snabb dusch och det var fortfarande ganska ljust ute när jag lämnade träningsanläggningen.


På tåget träffade jag sedan en fd. lagkamrat till mig och vi hade ett trevligt samtal till Huddinge där hon klev av. Tiden går så mycket fortare när man har roligt på resan.

Nu ska jag fylla tvättmaskinen och ställa in den så att den tvättar färdigt tills jag vaknar imorgon. Efter det blir det nog dags att sova. En lång dag väntar imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar